«من .. تــو .. آفتـــاب »

«من .. تــو .. آفتـــاب »

" قصه سپــــــــردن دل ، یه حقیقت دروغـــــــــه "
«من .. تــو .. آفتـــاب »

«من .. تــو .. آفتـــاب »

" قصه سپــــــــردن دل ، یه حقیقت دروغـــــــــه "

******

میرزا تقی فراهانی در سال ۱۱۸۶ در فراهان متولد شد پدر وی کربلایی قربان نام داشت و آشپز قائم مقام فراهانی بود.جسد امیرکبیر ابتدا در کاشان دفن شد ولی چند ماه بعد با تلاش عزت‌الدوله،همسرش، به کربلا منتقل شد.


یکی از شخصیت های تاریخ ایران که شفته اش شدم امیر کبیر بود .از همان اولین کتاب تاریخ که در موردش کوتاه گفته بود ... دوست داشتم بیشتر در موردش بدونم .بابا برام از دانسته هاش میگفت ومن افتخار می کردم به امیر...چون تمدن را به ایران هدیه کرد. از ناصر الدین شاه متنفر شدم چرا که با وجود علاقه وافری که به امیر داشت در مستی حکم قتل صادر کرد .وحال سالها بعد از امیر کسی که پشیزی نمی ارزد خودش را با امیر یکی می داند...ولی نمی دانند که :

(( امیــــــــــــــر   کـبیــــر بود ))

نظرات 8 + ارسال نظر
وحید سرباز سه‌شنبه 20 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 11:45

سلام تلا خانوم خودم
خوبی که ؟
نه عزیز
جدید نبود
یه بار واست خونده بودم
ولی یادت نیست فغکر کنم
از قدیمی ها بود
خوبی؟!

مزخرف نویس سه‌شنبه 20 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 13:37

سلام
اول از همه ببخشید نیومدم... تولدت مبارک....
دوم... شعر فوق العاده زیبایی بود... قشنگ نوشته شده بود... بهش آفرین بگو. قلم دلنشینی داره!
سوم... امیرکبیر باشه و نباشه این مملکت اوضاعش فرقی نداره!

فاطمه جعفری سه‌شنبه 20 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 14:34 http://kaalbod.bloghaa.com

کی همچین جسارتی کرده؟!

تو تمام تاریخ ایران چن نفر انگشت شمار بودند که کارای بزرگی کردن:
کوروش کبیر- امیر کبیر - رضاشاه - دکتر مصدق

وکیل ارعایا رو یادت رفت...کریم خان زند...بچه محلیم...

اهورا چهارشنبه 21 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 22:26 http://1ahura.blogspot.com

وقتی که زندگی نامه شو خوندم از خودم نا امید شدم که تو این مملکت هر کی که میخواسته کاری برای این مملکت کنه فنا شده

کاش بودش کآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآش

کیانی جمعه 23 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 22:50 http://rod.blogfa.com

سلام عزیز ارجمند

فاطمه جعفری سه‌شنبه 27 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 14:49 http://kaalbod.bloghaa.com

کوشی تلا؟

کیانی سه‌شنبه 27 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 20:56 http://mahdipor.blogpars.com

سلام مهربان

محسن سه‌شنبه 27 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 21:04

به نام خدا
سلام خواهر خوبم.
امیدوارم در پناه خدا زندگی سراسر شادی و خوشی رو داشته باشی.
این بار برای خدا حافظی اومدم.
برات دعا می کنم که در زندگیت خوشبخت بشی.
به یک استراحت طولانی احتیاج دارم.
خدایا خواهرم رو در پناه خودت از تمام بلاها حفظ کن.
تلاله جانم خدا رو هرگز فراموش نکن. نمازت یادت نره.
خدانگهدارت خواهر مهربونم.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.